Noul proiect de plan-cadru pentru învățământul primar perpetuează îndoctrinarea religioasă din școli

noul proiect de plan-cadru pentru învățământul primar. În acest context, Asociaţia Secular-Umanistă din România (ASUR) își reafirmă disponibilitatea de a participa împreună cu toate părțile interesate la o evaluare obiectivă a manierei de predare a religiei în școlile publice.Reamintim că anul trecut, în data de 22 martie 2012, asociația noastră, împreună cu mai multe ONG-uri preocupate de calitatea învățământului, a avut o primă consultare cu ministrul de atunci, dl. Cătălin Baba, precum și cu alți oficiali de rang înalt din Minister. Din păcate, în urma deselor schimbări de conducere din ultimul an dialogul s-a întrerupt.ASUR își menține poziția exprimată și în urmă cu un an. Pentru a se limita amploarea problemelor generate de predarea confesională a religiei în școli trebuie adoptate următoarele măsuri:

  • Renunțarea la studierea Religiei în toți anii de școală. Legea Educației Naționale prevede că religia este parte din trunchiul comun în toate ciclurile de învățământ, dar nu există nicio prevedere legală care să impună ca religia să fie studiată din clasa pregătitoare și până în ultima clasă de liceu.
  • Înscrierea copiilor la orele de religie trebuie făcută doar în urma unei cereri exprese a părinților și nu din oficiu așa cum se întâmplă acum.
  • La orele de religie să nu se dea note, iar rezultatele evaluărilor la această disciplina să nu se ia în calcul la stabilirea mediei finale.
  • Elaborarea unui set clar de reguli privind copiii care nu participă la orele de religie pentru a nu depinde de bună-voința conducerii școlii în care învață.
Să nu uităm că din acest an școlar religia se predă și la clasa pregătitoare! Planul cadru se elaborează de minister și se aprobă prin ordin de Ministru. Nicăieri în Legea Educației sau altundeva nu se spune că elevii trebuie supuși timp de 13 ani unei îndoctrinări religioase sistematice. Domnul Pricopie este în măsură să oprească acest abuz printr-un simplu Ordin de Ministru, în cadrul actualului sistem legislativ. Până la schimbarea LEN și adoptarea unui învățământ religios neconfesional, ministerul poate face un prim pas în direcția bună prin predarea orelor de religie doar la clasele a IV-a, a VIII-a si a XII-a.” a declarat Toma Pătraşcu, vicepreşedinte ASUR.Asociaţia noastră consideră necesare câteva precizari:
  1. În şcoli nu se studiază Istoria Religiilor. Din contră, predarea se face de o manieră confesională, la orele de religie elevilor prezentându-li-se insistent doctrina unui singur cult. În practică, de cele mai multe ori, este vorba de doctrina BOR.
  2. Religia se studiază an de an, săptămână de săptămână, începând cu clasa pregatitoare. Timp de 13 ani, copiii sunt obligaţi, de facto, să participe la cel puţin o oră de religie în fiecare săptămână. Religia este singura materie, cu excepţia Limbii Române / materne şi a Matematicii, care se studiază în absolut toţi anii de învăţămînt preuniversitar.
  3. Salarizarea profesorilor de religie, mulţi dintre ei preoţi, nu este asigurată de către culte ci grevează bugetul Ministerului Educaţiei. În sistem există aproape 10.000 de profesori de religie, iar anual fondul de salarii pentru aceştia se ridică la cca. 54 milioane de euro.
  4. Deşi sunt plătiţi de către Stat, profesorii de religie sunt direct subordonaţi ierarhiei religioase locale. De asemeni, cultele controlează atât programa de învăţământ cât şi conţinutul manualelor de religie.
  5. În multe şcoli se practică spovedaniile şi împărtăşaniile de grup; elevii fiind duşi cu clasa la biserică şi obligaţi să participe la aceste ritualuri.
  6. Continuă să fie în circulaţie manuale de religie ce promovează violenţa fizică şi psihică asupra copiilor.
  7. Copiilor, inclusiv celor din clasele primare, li se repetă obsesiv despre “păcat”, “iad” şi “diavoli”, inducându-li-se ideea că nerespectarea cu stricteţe a “poruncilor” îi condamnă la “osânda veşnică”.
 ]]>

What's your reaction?
0Cool0Upset0Love0Lol

24 Comments

  • Cristian Pascu
    Posted februarie 18, 2013 11:50 am 0Likes

    Ca de obicei, un articol neinformat și o mulțime de afirmații nefondate.

    În primul rând care e problema cu „îndoctrinarea”. Un cuvânt dur pe care îl folosiți de fiecare dată fără să îl și justificați. Dacă copiii sunt creștini-ortodocși, este normal să învețe credința creștin-ortodoxă. Dacă sunt catolici, catolicismul, dacă sunt musulmani, islamul și așa mai departe. O numiți îndoctrinare doar fiindcă voi nu credeți în nicio divinitate. Și nu recunoașteți că și promovarea valorilor secular-humaniste este tot un fel de îndoctrinare.

    Legate de cele 7 puncte:

    1. Și ce dacă? Istoria religiilor este ceva foarte diferit de învățătura de credință. Cu adevărat înțelegi doctrinele celorlalte religii doar dacă o înțelegi pe a ta. Altfel, dacă treci superficial prin toate religiile, nu înțelegi niciuna cum trebuie.

    2. Și ce dacă? Dacă noi considerăm că este important ca copiii noștri să înțeleagă și să cunoască credința în care s-au născut la fel de mult ca limba pe care o vorbesc, ce aveți împotrivă? Sunt copiii noștri, noi hotărâm ce învață ei.

    3. Și ce dacă?! Iar aruncați cu cifre? Puneți-le în context dacă vă place și apreciați și promovați știința. Astfel de cifre nu sunt argumente, sunt manimupări jurnalistice de doi lei. Când o să încetați astfel de practici?

    4. Și de dacă? Care este problema? Cine ați vrea să controleze programa confesională a orelor de religie? Un creștin pentru musulmani? Un ateu pentru toată lumea? Ce argumente aduceți?! Doar prezentați starea de fapt, ca și cum s-ar subînțelege că e o problemă. Nu este.

    5. În multe? În câte? Și ce e de făcut? Dacă o practică este greșită, o hotărăște autoritatea în măsură.

    6. Violența fizică și psihică?!! Voi considerați „violența psihică” și simpla menționare a iadului și a păcatului. Dar a spune unui copil că se trage din animale, că nu are suflet, că „iubirea” nu este decât o „vrăjitorie chimică”, că după moarte nu există nimic, că sexul anal este firesc, astea nu sunt violențe psihice?

    7. „inducându-li-se ideea că nerespectarea cu stricteţe a “poruncilor” îi condamnă la “osânda veşnică””

    Nimeni nu cere respectarea cu strictețe a “poruncilor” (foarte semnificative ghilimele voastre). Puneți mâna și studiați doctrina ortodoxă (sau „doctrina BOR” cum greșit, dar iarăși semnificativ, vă exprimați) despre păcat și sfințenie, ca să vedeți că nu înțelegeți nimic din ceea ce criticați „obsesiv”.

    • sebastian
      Posted februarie 18, 2013 6:31 pm 0Likes

      evident la fel de nefondat si ceea ce afirmati. de unde reiese ”Dacă copiii sunt creștini-ortodocși, este normal să învețe credința creștin-ortodoxă. Dacă sunt catolici, catolicismul, dacă sunt musulmani, islamul și așa mai departe.”? sper ca va dati seama ca aberati. religia este un lucru personal nu o obligativitate. sunteti produsul indoctrinarii lor. si nu cred ca se poate p[urta un dialog.

    • FARMACISTUL09
      Posted februarie 21, 2013 1:24 am 0Likes

      1-Esti convins ca nu ai ales gresit fotografia postata{intreb asta pentru simplul motiv ca fotografia postata este a unei persoana tinere,incapabila de o asemenea logica}?
      2-Ce chestie,sexul anal,violenta psihica?Dar cind il practica,
      dovedit,unii dintre cei care ii aperi tu,cum se numeste?
      3-Chiar daca sunt gresite cifrele,banii astia se duc pe apa simbetei!
      Si ca un exemplu,bolnavii de cancer din Romania ,de citva timp au ramas fara citostatice.Oare,nu s-ar pute renunta la 1 milion de euro din milioanele de euro alocate cultelor si sa cumpere acele medicamente indispensabile?

    • Anonim
      Posted februarie 22, 2013 9:41 pm 0Likes

      Articolul 18 din legea invatamantului spune ca la orele de religie trebuie predata,de catre un cadru didactic autorizat,ISTORIA RELIGIILOR,ceea ce se face la momentul actual in orele de religie din Romania se numeste indoctrinare religioasa chestie care pe mine personal(un pusti de 15 ani) ma scarbeste.Apoi,daca vrei ca ai tai copii sa invete mai multe despre confesiunea in care s-au nascut,du-i la biserici,cateheze,etc..

  • Trackback: A.S.U.R. nu vor religie în școli ca să nu le puteți înțelege carticaturile | Cristian Pascu
  • CAsToReL
    Posted februarie 18, 2013 1:19 pm 0Likes

    Buna Cristian,

    Din fericire as vrea sa te informez ca nu exista „copiii creștini-ortodocși”. La fel cum nu exista copii musulmani sau evrei sau catolici. Exista doar copii. Parintii lor aparin unei anumite religii. In lipsa abilitatii unora de a le da copiilor o educatie adecvata secolului 21, bazata pe dovezi, rationamente, logica, argumente si dezbateri libere, unii parinti aleg sa-i indoctrineze in spiritul proprii religii, bazate pe carti scrise acum 2000 de ani de triburi din desert. Desi nu sunt de acord cu asta, nu am cum sa spun ca nu este dreptul lor sa faca acest lucru.

    Insa, sa sustii ca acest lucru este DATORIA statului, este in totalitate absurd. Nu este nici pe departe drept, moral, etic si civic ca statul sa paricipe la aceasta spalare de creier si sa finanteze predarea nici unei religii/cult in mod confesional, cu bani publici. Ai fi de acord ca copiilor tai sa le fie predat confesional Islamul? Sau Mormonismul? Sau Scientologia? Sa li se spuna ca oricare din aceste religii este cea adevarata iar restul sunt prostii? Cei care isi doresc o astfel de educatie pentru copiii lor, pot participa la finantarea privata a cultelor si pot trimite copii la biserica/templu sa invete in timpul lor liber.

    De ce folosesc termenul spalare de creier? http://suceavaevanghelica.files.wordpress.com/2012/10/manual-religie.jpg?w=640
    Lucurile care sunt expuse copiilor ca fiind adevarul absolut, dat de dumnezeu, sunt in flagranta contradictie cu absolut TOT ce stim in momentul acesta despre chimie, fizica, geografie, geologie, evolutie prin selectie naturala, genetica, istorie si multe alte discipline. Nu m-ar mira sa citesc intr-un manual de religie faptul ca pamantul este plat. In plus, copiii sunt invatati sa creada si sa nu cerceteze; sa nu gandeasca singuri; sa nu puna intrebari incomode pentru religie; sa accepte raspunsuri pe baza autoritatii profesorului si nu pe fundamente logice, rationale si bazate pe dovezi. Spune-mi te rog, acesta este modelul de educatie pe care ti l-ai dori pentru copii tai. Cum anume nu este indoctrinare si spalare de creier ceea ce am spus mai sus?

    Spui ca „Nimeni nu cere respectarea cu strictețe a “poruncilor” „. Uiti faptul ca aceste manuale si profesorii de religie se adreseaza unor copii. Acestia cred ceea ce li se spune bazat pe autoritatea profesorului si nu au inca dezvoltate mecanisme de ratiune care sa le permita sa puna la indoiala prea multe din ceea ce li se preda. Astfel atunci cand il ameninti ca va ajunge in IAD, acesta va crede. http://media.rtv.net/image/201209/w620/religie_17283000.jpg

    Din pacate, majoritatea argumentelor tale se rezuma la „Și ce dacă?” fara sa aduca un contra-argument real la cele expuse in articol. Nu cred ca esti capabil sa vezi discutia decat dintr-un punct fix, o singura perspectiva… bazata pe pareri subiective, nefondate si lipsite de continut.

    O zi buna!

    • Cristian Pascu
      Posted februarie 18, 2013 2:17 pm 0Likes

      „Nu cred ca esti capabil sa vezi discutia decat dintr-un punct fix, o singura perspectiva… bazata pe pareri subiective, nefondate si lipsite de continut.”

      Cred ca nu te-ai exprimat clar aici, si nu ai spus ce vroiai sa spui de fapt.

      Si in restul argumentelor tale demonstrezi aceiasi lipsa de intelegere a credintei religioase. Copiii nu sunt amenintati ca vor merge in IAD. Ci li se spune ca merge in iad cine merita sa mearga in iad, si in rai cine merita sa mearga in rai. Legat de meritul acesta, este o intreaga discutie pe care voi o ignorati sau o simplificati la maximum.

      Si am spus mai mult decat „Si ce daca”. Nu imi reprosa ca nu aduc argumente. Si tu la randul tau folosesti termeni tari ca „flagranta contradictie cu tot ce stim”. Ce stim noi despre sursa bolilor sufletesti? Despre sursa bolilor psihologice? Ce stim noi despre constiinta de sine? Crezi ca stim TOT? Te inseli. In marketing merge sa vorbesti cu termeni absoluti ca acestia, dar in stiinta nu.

  • CAsToReL
    Posted februarie 18, 2013 3:35 pm 0Likes

    Buna Cristian,

    Atunci cand spun in flagranta contradictie cu tot ce stim ma refer la urmatoarele conflicte intre textele biblice si tot ce este demonstrat in acest moment de catre stiinta cu dovezi, masuratori, metode empirice, rationamente, calcule, modele. Lucruri pe care nu le poti contesta cu argumentul „Si de daca, uite ce scrie in cartea mea de 2000 de ani”:

    1) Ideea ca suntem in centrul universului, suntem fiinte speciale privilegiate. -> Din pacate nu suntem in centrul, iar universul este rece si indiferent existentei noastre, oricat de mult ne-ar deranja acest adevar. Suntem o pata mica albastra, care orbiteaza in jurul unei stele (care in timp nu va mai emite lumina si caldura) din miliarde de astfel de stele, undeva la marginea unei mici galaxii, printre miliarde de galaxii.
    http://www.youtube.com/watch?v=iQjwRj6Vzas

    Nu am sa intru in dovezile stiintifice pentru urmatoarele argumente, decat daca nu esti de acord cu ceea ce zic, iti pot exemplifica.

    2) Omul a fost creat de dumnezeu. -> Am ajuns asa cum suntem acum prin procesul gradual numit EVOLUTIE prin selectie naturala, de la forme simple de viata, in MILIARDE DE ANI, la forme complexe. Tone de carti, documentare si materiale care explica acest lucru pe intelesul oricui.

    3) Pamantul a fost creat in „x” zile -> Nu exista nici o dovada ca a fost creat. Precum alte miliarde si miliarde de planete exista un proces de formare care poate explica cu success etnogeneza oricarei planete, ca urmare a conditiilor de dupa Big Bang. Acest lucru s-a intamplat dupa ce stelele au format elemente chimice necesare formarii planetelor, mai complexe decat Hidrogenul, prin procesul numit fuziune nucleara. Nu exista necesitatea unui „creator” nicaieri in acest proces.

    4) Existenta vietii de apoi. Rai vs Iad. -> Nu exista nici o dovada in acest sens. In momentul cand cineva face o afirmatie, este de datoria sa a aduce dovezi in acest sens, si nu este de datoria celor care nu sunt de acord cu acea afirmatie sa demonstreze ca nu este adevarata. Exemplu: Pretind ca exista un ibric care se invarte in jurul planetei Neptun si pretind ca exista un urs Panda in interiorul pamantului care ne-a creat pe toti si care tine pamantul pe orbita. Tu nu poti demonstra ca nu exista ceea ce am zis eu… deci EXISTA! (Rationament fals).

    5) Nasterea virgina, Inaltarea la cer, Mersul pe apa, transformat apa in vin si multe multe alte exemple posibile. -> Nu cred ca are rost sa incep sa vorbesc despre cate legi ale fizicii, chimiei, biologiei se incalca atunci cand cineva pretinde asa ceva. As fi tentat sa spun ca toate.

    Sper ca am reusit sa te conving la ceea ce ma refer cand spun “flagranta contradictie cu tot ce stim”. Acestea sunt doar cateva exemple la care cineva se poate gandi in cateva minute. Literalmente sunt sute de astfel de exemple.

    Ma intrebi: „Ce stim noi despre sursa bolilor sufletesti? Despre sursa bolilor psihologice? Ce stim noi despre constiinta de sine? Crezi ca stim TOT?”

    Nu am pretins niciodata ca stim tot. Daca esti interesat sa afli mai multe despre constiinta, boli si afectiuni psihologice, creierul uman si disfunctii ale sale, perceptie, probleme psiho-somatice, limbaj, memorie, inteligenta artificala, rationament, cat si tratamente te sfatuiesc sa te informezi in urmatoarele domenii STIINTIFICE: Stiinta cognitiva, Neurostiinta, Neuropshihologie (care poate fi si clinica), Neuroimagistica (PET – Positron Emission Tomography si fMRI – functional magnetic resonance imaging), Neurobiologie si multe multe altele.

    Toate aceste lucruri sunt extraordinar de interesante si aduc multa lumina asupra umanitatii din noi, asupra ce inseamna sa fii om. Tot ce stim pana acum legat de ce m-ai intrebat se datoreaza in totalitate stiintei si in particular domeniilor de stiinta mentionate mai sus. Sunt de acord ca nu stim tot, insa singura metoda de a afla mai multe cu siguranta trebuie sa fie sa facem mai multe studii mai multe cercetari si cautam mai multe raspunsuri in aceeasi metoda ca si pana acum: metoda stiintifica.

    Argumentul tau este ceva de genul FUCK THAT, cui ii trebuie asa ceva! Eu stiu tot ce imi trebuie dintr-o carte. Ce carte? Una ce provine din sute de scrieri ale unor triburi de acum 2 milenii, desigur scrisa sub inspirata de zeul lor. Dar nu asa cum au scris-o ei. Nu. E vorba doar de o selectie personala facuta de care Constantin cel Mare, care… apropo a interzis si a ars toate scrierile care nu corespundeau cu ideea lui, iar ceea ce a pastrat numindu-se biblie.
    Makes perfect sense! Thank you!

    • Cristian Pascu
      Posted februarie 18, 2013 8:13 pm 0Likes

      Buna CAsToReL,

      Biblia nu a fost scrisa acum 2000 de ani. Mai conversam cand o sa cunosti mai multe despre ceea ce critici.

      O seara buna!

      • Liviu Gelea
        Posted februarie 19, 2013 1:46 am 0Likes

        acum 2000 ani nu. acum 2600 da.

      • Liviu Gelea
        Posted februarie 19, 2013 2:03 am 0Likes

        stim destul de multe despre istoria locala. nu tot dar destul incat sa ne dam seama ca tot ce s-a scris pana la 600 BCE sunt fabulatii si abia apoi incep sa devina cat decat historicaly accurate, semn destul de clar ca pe atunci au inceput sa fie culese legendele locale si inchise sub semnatura generică „Moise”. Mai exact este vorba de perioada exilului Babilonian in care mesajele nationaliste care faceau referire la trecutul glorios al maretului regat evreu (care in realitate era scindat in 2) si incercarea regilor de a centraliza puterea politica si religioasa la Ierusalim avea o priza teribila la public.

  • CAsToReL
    Posted februarie 18, 2013 10:54 pm 0Likes

    „The Bible was not written in one specific year or in a single location. The Bible is a collection of writings, and the earliest ones were set down nearly 3500 years ago.”

    OOOPS… my bad! Inseamna ca tot ce am zis mai sus este irelevant!
    You got me!!

    Amin :))

    • Cristian Pascu
      Posted februarie 19, 2013 12:31 am 0Likes

      Nu este tot irelevant. Dar faptul ca te-ai grabit si ai pus in gura mea un argument bazat pe o informatie gresita, a rupt firul.

      • CAsToReL
        Posted februarie 21, 2013 2:32 am 0Likes

        Dragul meu coleg de conversatie. Iti promit ca nu am sa pun niciodata NIMIC in gura ta. Nu ma atrage ideea, si in plus sunt sigur ca zeul tau te-ar pedepsi 🙂 nu e voie d-astea!

  • CAsToReL
    Posted februarie 19, 2013 12:52 am 0Likes

    Ok, recunosc poate eu am facut o greseala din 100 de lucruri pe care l-am zis. Sunt om si imi asum…

    Insa raportul greselilor tale este aproape invers proportional. Alegi sa raspunzi doar la stii tu ca poti argumenta, insa nu revii cu un contra-argument real la nimic din ceea ce am zis in esenta. Te rog sa contrazici ceva din ceea ce am spus mai sus, fii in dezacord daca asta gandesti.

    Diferenta intre noi doi este ca tu nu crezi cam 4999 de zei… si eu nu cred cam in 5000. Incerci sa ma convingi ca moralitatea vine de la zeul tau de sus, in care crezi tu… si de-asta ar trebui sa mintim copii in scoli, sa-i spalam pe creier cu prostii scrise de analfabeti acum mii de ani, cu neadevaruri despre lumea in care traim, cu frica, cu supunere.

    Daca tu vrei sa iti bati joc de copilul tau asa, fine! Insa nu ma pune ca pe banii platiti la stat din taxe si impozite sa fac asta copilului meu, la scoala. Doar pentru ca crezi tu ca ti se cuvine, ca ai dreptul asta.

    • Cristian Pascu
      Posted februarie 19, 2013 8:44 pm 0Likes

      Analfabetii nu stiu sa scrie.

      • CAsToReL
        Posted februarie 21, 2013 1:18 am 0Likes

        Și ce dacă?! Care este problema? În câte? Și??? Și ce dacă?!

        Și ce dacă?!

  • Iustin
    Posted februarie 20, 2013 2:34 pm 0Likes

    Cristian, parerea mea este sa nu iti mai pierzi timpul cu ei. ”A vorbi cu un ateu despre Dzeu, este ca si cum ai vorbi cu o usa”. Petre Tutea

    @CAsToReL banii pe care tu ii dai la stat nu ajung nici pentru hartia igenica la o clasa de copii, majoritatea cealalta poate doreste ca din banii lor, copii sa fie educati crestineste. Nici tu nu imi poti ”gestiona” moral ce sa fac eu cu banii din impozitul pe care il dau la stat. Eu vreau ca si copiulul meu sa faca religie la scoala, si inca de la clasa pregatitiare.

    • FARMACISTUL09
      Posted februarie 21, 2013 12:56 am 0Likes

      Daca vrei „ca si copilul” tau sa faca religie la scoala,si inca din clasa pregatitoare,poate o sa ai surpriza sa il ti de mina,el sa tirasca sosonul legat de sfoara spunund-ui cutu-cutu cind va ajunge,teoretic,sa absolve un liceu.Spun teoretic, practic sunt sceptic ca o sa se intimple asa ceva.Intimplator,am pe cineva in familie,persoana foarte apropiata,invatator la clasa pregatitoare.E
      greu de explicat cu ce probleme se confrunta in raport cu programa superincarcata pentru virsta de 6 ani.Colac peste pupaza,vin unii cu ochelari de cal,,musai ore de religie in scoala de la clasa pregatitoare.Nu te intreb pe tine care ai o opinie partinitoare,ii intreb pe altii cu mai multa carte,un copil de 6 ani spre 7,ce va intelege el din predarea bibliei?Sefu’,constat ca ne intoarcem in evul mediu cu pasi mari si daca se va continua asa,vom avea surpriza sa vedem ruguri aprinse in piata centrala.Dar,nu mor caii cind vor ciini!

    • CAsToReL
      Posted februarie 21, 2013 2:27 am 0Likes

      Iustin… bine ai venit in discutie! Aveam nevoie de cineva care sa mai scada putin nivelul la care se discuta.

      Spune-mi te rog, faptul ca dai citate ale unui om despre care nu stii aproape nimic ascunde lipsa propriilor tale idei sau este o incercare de a demonstra ca pe langa biblii, talismane si rebusuri mai bagi din cand in cand si cate un eseu filosofic?

      Banuiesc ca vroiai sa zici hartia igienica „a unei” clase de copii. Nu stiu, sincer nu mi-am pus niciodata problema asta, insa in cazul in care o sa ramana copiii fara hartie, stiu pe cine pot chema sa-i stearga :))

      Ok hai sa predeam religia in scoli. Dar predam si evolutia in biserici. Punem telescoape in locul „la” toaca, pe langa biblii punem carti mai bune de genul… aaaaaa… orice alta carte, pe langa lumanari punem eprubete sa facem experimente chimice, si din cand in cand scoatem cate un hoit bun de pupat sa-l punem sub microscop.

      Da Iustin pot sa-ti spun cum este moral sa fie gestionati banii. Este moral sa asiguri sanatatea cetatenilor tai prin spitale, clinici, programe de sanatate bine finantate. Este moral sa ai drumuri si poduri si infrastructura de care sa beneficieze toata lumea. Este moral sa asiguri o educatie cat mai buna copiilor care maine iti vor plati tie pensia si sa le asiguri sanse cat mai mari sa reuseasca.

      Nu este moral ca atunci cand lipsesc aproape cu desavarsire toate de mai sus sa insisti ca acesti bani sunt mai bine cheltuiti pe salariile date de stat unei secte de oameni barbosi cu palarii proaste pe cap, care citesc incontinuu din aceeasi carte si care ca hobby vin sa cerseasca prin blocuri in timp ce canta si paparudesc cu apa si busuioc spirite rele.

      Poate e vina mea… probabil asa cum nu inteleg de ce ar vrea cineva ceea ce am scris mai sus, probabil sunt multe alte lucruri pe care nu le inteleg, nefiind legionar. Simte-te liber sa ma ajuti.

      Atunci cand vad ca pentru tine nu e de indeajuns de satisfacatoare ideea ca poti sa-ti indoctrinezi asa cum iti doresti propriu copil, fara limita… mi-e scarba cand inteleg ca voi, ca secta, nu puteti sa fiti fericiti pana nu vedeti ca sunt indoctrinati si copiii celorlalti oameni. Toti daca s-ar putea. Nu e de ajuns ca nu poti sa te nasti sa te casatoresti si sa mori in tara asta fara sa futa un preot la cap, mai trebuie sa-i aveti si in scoli.

      „O babă murdară pe picioare, care stă în fața icoanei Maicii Domnului în biserică, față de un laureat al premiului Nobel ateu – baba e om, iar laureatul premiului Nobel e dihor.” – Daca tii cont asa de mult de parerea idolului tau, te invit la lins icoane prietene, nu pe net la conversatii cu atei dihori.

      Și ce dacă?! Și ce dacă?! Și ce dacă?! Și ce dacă?! Și ce dacă?! Și ce dacă?! Și ce dacă?! Și ce dacă?! Și ce dacă?! Și ce dacă?! Și ce dacă?! Și ce dacă?! Cristian?????? Și ce dacă băăăăi băiete!!!

  • constantin
    Posted februarie 21, 2013 7:55 am 0Likes

    Salut Castorel.
    Sant in totalitate de acord cu tine, argumentele lui Pascu sunt doar pentru el, Iustin se lanseaza in jicniri si atacuri la persoana, din ce am mai vazut pe aici cred ca este un caz patologic care nu suporta sa-l contrazica cineva.
    Nici eu nu voi accepta indobitocirea copilului meu cu obiectul numit religie nici in clasele primare, nici dupa.
    Farmacistul09 stie ce spune in legatura cu sosonelul, cei doi: Pascu si Iustin ar fi fericiti probabil daca orele de religie ar fi obligatorii si am trai ca in evul mediu, intr-un intuneric total din punct de vedere al informatiei, deziluzia este ca mai exista oameni ca noi care nu fac ce le spune popa.
    Noi vom semna petitii online si nu vom accepta orele de religie pentru copiii nostrii iar ce doi: Pascu si Iustin se vor da de ceasul mortii sa lamureasca ateii, agnosticii si nonconformistii despre necesitatea faptului ca omul modern trebuie sa fie incleiat la minte si naiv.

  • CAsToReL
    Posted februarie 21, 2013 6:27 pm 0Likes

    Csaba Asztalos, presedintele Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii (CNCD):

    „Inscrierea din oficiu a elevilor la ora de religie – adica de catre stat – incalca dreptul la libertatea constiintei, dreptul parintilor sau al tutorelui legal de a asigura potrivit propriilor convingeri educatia copilului. Nicio persoana din Romania nu este obligata sa raspunda la o intrebare cu privire la apartenenta sa la un cult. Legea protectiei datelor personale interzice acest lucru. Deci, la inscrierea copilului in anul scolar parintele nu are obligatia sa raspunda la intrebarea functionarului scolar privitor la apartenenta religioasa.

    Legal ar fi daca s-ar oferi dreptul oricarui parinte sa isi inscrie sau nu copilul la ora de religie, adica dreptul de a alege, tocmai ce prevede si Constitutia in art. 29 alin. (6). Dreptul de a inainta o cerere pentru revocarea copilului de la ora de religie este o pacaleala, o comedie, nu o alegere. De ce sa inaintez eu o cerere pentru a-mi revoca copilul daca eu nu am ales sa-l inscriu la ora de religie?”

  • constantin
    Posted februarie 21, 2013 9:14 pm 0Likes

    La fel de revoltat am fost si eu. Nu am avut incotro, am facut cererea aia si gata.
    Partea urata este ca BOR lupta pe toate fronturile sa inregimenteze cati mai multi romani ca ortodocsi, au nevoie de un numar mare de oi care nu conteaza ca sunt sterpe sau nu, pentru ei…oaie sa fie si sa behaie, toate acestea, pentru a-si justifica nr mare de preoti, biserici, precum si banii pe care-i cer de la buget.
    Chiar daca un roman care a fost botezat ortodox si s-a lepadat de credinta , el este trecut acolo la catastif ca este crestin ortodox, acel roman reprezinta un enorias in plus pentru BOR.
    Din cand in cand le spun unor prieteni sa semneze cate o petitie impotriva initiativelor nesimtite care favorizeaza BOR, la inceput, amicii mei se codesc dar dupa ce le trimit materiale unde este specificata opulenta, averea si practicile BOR, mentalitatile se schimba rapid, se semneaza petitiile si imi mai cer materiale similare.

Alătură-te discuţiei

GLISEAZĂ ÎN SUS ⇢